PEUGEOT 5008 teszt

PEUGEOT 5008 (2009 − 2016)

Jól variálható, alkalmasint hét üléses utastér
Feszes, de nem sportos futómű
Harmonikus, benzines 1,6-os turbómotorral is választható
Gyorsan felmelegedő utastér a sok üveg miatt

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

3 fajta motor

121-166 LE

1199-1598 cm³

1 féle karosszériával

Dízel:

2 fajta motor

110-164 LE

1560-1997 cm³

1 féle karosszériával

Pozitív

Divatos megjelenésű karosszéria, sok üvegfelülettel, világos utastérrel. Variálható belső, adott esetben plusz ülésekkel hat- vagy hétszemélyessé alakítható. Takarékos, nyomatékos dízelmotorok, remek 1,6-os benzines turbómotor, szerethető karakterrel.

Negatív

Benzines szívómotorral lomha viselkedés. Jó úttartás, de a feszes futómű a hétköznapi használatban rázós, zötyögős, a menetkomfort csorbát szenved. Általánosan jó kidolgozás, de a műanyagok – főleg az ajtóburkolatok – néha zörögnek.

Összértékelés

4,0

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Az első sorban minden irányban bőséges a férőhely, középen három személlyel már összeérhetnek a vállak, maguk az ülések is keskenyek. A csomagtartóban elhelyezett pótszék felnőttek esetén szükségmegoldás. Az üvegtető hasznos opció. Hátsó tolóajtókkal praktikusabb lehetne. Az apró holmiknak bőven akad helyük, nem hiányoznak a felhajtható asztalkák, a kesztyűtartó hűthető – ideális utazóautó. Az utastér variálása, az ülések hajtogatása nem bonyolult. A műszerfal nincs gombokkal túlzsúfolva, az autó kezelése nem igényel különösebb megszokást.

Különleges felszereltség

A Peugeot minőségjavulása az 5008 vezetőközpontú fedélzetén is érezhető. Jó minőségűek az anyagok, és a korábbinál sokkal precízebb az összeszerelés. Már az alapváltozat is tartalmazza a legfontosabb kényelmi eszközöket, többek között minden változat légkondicionált.


Hogy megy?

Ajánlott motor

A hangsúly a dízeleken van (1.6 és 2.0 HDi), amelyekhez motorfüggően kétféle automataváltó is rendelhető. A szívó benzines 1.6 VTi nem fickándozik a 120 lóerejével, ellenben a turbós THP az egész kínálat titkos favoritja – az egyetlen hátránya, hogy a városi fogyasztása nem tud lépést tartani a dízelekkel.

Vezethetőség, menetkomfort

Bár az 5008 érezhetően feszesebb futóművet kapott, mint a rokon Citroen Grand C4 Picasso, sportosságról azért túlzás lenne beszélni. A gördülési komfort messze van a tökéletestől, már átlagos minőségű útfelületen is kellemetlenül rázkódik a karosszéria, és benne minden utas. Az ötfokozatú manuális váltó pontatlan, a kormányzás könnyedebb a kelleténél. Bőven van lehetőség feláras opciókra költeni a pénzt, az adatvetítős információs rendszertől kezdve a hátsó sorban élvezhető multimédiás eszközig. Ahogy mostanában szokás, a minőségi hifi, a gyári navigáció, a különféle kütyük csatlakozásai szintén nem hiányoznak a listáról. A jó hír, hogy az 5008 csupaszon sem fapados.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Vételárait tekintve nem a legolcsóbb a szegmensben, de nem is kiugróan drága, amolyan arany középúton jár. Az extrákról ugyanez mondható el. A dízelek kedvező fogyasztása nem garancia a spórolásra, mert a vételnél drágábbak, és adott esetben, átlagos futásteljesítmény mellett akár évekig is eltarthat a pluszköltség elolvadása. Amíg az autó garanciális, a márkaszervizek látogatása kötelező, és a ceruza nem ír vékonyan.

Biztonság

Az Euro NCAP teszten járt az 5 csillag. Mindegyik autóban van ABS, ESP és kipörgésgátló, továbbá széria az összes légzsák. Hasznos extra a követési távolságra figyelmeztető rendszer, amely megóvhat a ráfutásos balesetektől.